dimarts, 22 d’abril del 2014

El sistema actual d'educació és anacrònic?

Moltes veus s’alcen afirmant aquesta pregunta.



Està comprovat que el nostre sistema educatiu està malalt d’anacronisme, està desfasat, basat en unes necessitats antigues que no són en absolut les actuals, es segueixen mètodes que no canvien molt dels mètodes que s’utilitzaven fa molt anys. Cregueu que no s’utilitzen els avanços tecnològics que estan al nostre abast? Perquè tenim més informació al nostre ordinador que la que ens poden donar o aconseguir a l’escola (on es suposa que anem a aprendre)?.

El gran problema del nostre sistema front als alumnes, es que s’avorreixen, hi ha una falta de motivació, estem cansats d’escoltar parlar del fracàs escolar, cada vegada hi ha més xiquets amb trastorn d’atenció. Existeix un vídeo on un xiquet explica l’educació i és curiós comprovar que és així.



La solució passa per un canvi, un gran canvi del nostre sistema educatiu. Un canvi on els mètodes arcaics deixaren d’utilitzar-se, on s’empren les noves tecnologies de manera rutinària, que es potèncie tots els aspectes de la formació de l’alumne com a persona, és a dir, que la seua educació siga el més completa possible, una educació oberta al mon. Jo sé que no és fàcil però el que està clar és que aquest sistema ja no funciona, que ho haurà fet en dècades anteriors però hui no es l’adequat.

Vos recomane que mireu aquest video: El paradigma del sistema educatiu



És un vídeo d’un fragment d’una conferencia de Sir Ken Robinson, expert en educació i creativitat, on ens explica oralment amb suport gràfic la necessitat d’un canvi del paradigma de l’educació, està molt interessant.

Sabem que aquesta persona no té la solució però la seua opinió pot ajudar a buscar-la.

Buscant informació sobre el sistema educatiu vaig trobar aquest vídeo de Sir Ken Robinson, em va parèixer diferent a la resta i important el seu contingut, a l'escoltar-lo hem sonava la seua teoria, i en efecte, a revisar les entrades del Tema 2 del blog de l'assignatura, vaig comprovar que aquesta persona era la mateixa que ens va presentar el nostre professor en l'entrada (Dis)embodiment, creativity, intelligence and education. Per tant estaria bé, que relacionarem aquestes dues entrades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada