dijous, 10 d’abril del 2014

Cos vivencial, infinitat d'exemples

En les entrades anteriors, he volgut comentar i aportar informació sobre el que vam tractar al Tema 1 del "Cos utilitari", però també m'agradaria fer algun post del que vam veure després, el "Cos vivencial".
Aquest últim ens va oferir molts temes a dialogar. Vist des d'aquesta perspectiva, estudiàvem i segons afirma Arthur W. Frank, que la nostra presencia en el món es bàsicament corporal. Tot allò que pensem, sentim i desitgem, absolutament tot, depèn de la nostra presencia corporal en el mon. Ens feiem una sèrie de preguntes per a tractar el tema: 
-Puc predir de forma fiable com va a funcionar el meu cos?
-Tinc un cos o soc un cos?
-Com afecta la nostra corporeïtat compartida a qui som?
-Què vull i com s'expressa eixe desig en el meu cos, amb el meu cos i a través del meu cos?

I per a donar contestació a aquestes preguntes ens adonàvem que hi havia 4 problemes (o per dir-ho d'altra forma, 4 factors, el quals depenien per a poder comprendre la nostra presència corporal) per a determinar açò que ens plantejàvem. 
-El control
-La relació amb el propi cos
-La relació amb els cossos dels altres
-El desig

I en relació a aquests quatre factors o problemes vam arribar, a la vegada, a  quatre "cossos" diferents:

Cos disciplinat: Situacions on el cos necessita autocontrol, per això té molt a vore amb el problema del "control", el qual citàvem abans
Cos especular: El cos té una imatge, la idealitza i intenta convertir-se en eixa imatge. Es completament visual i estarem  parlant de "aparences"
Cos dominant: Quan el cos està dissociat de sí però unit als altres. Observem sensació de fortalesa, de poder, capacitat dominant dels factors que l'envolten...
Cos comunicatiu: Els humans es comuniquen entre ells a través dels cossos. Els cossos s'uneixen en el tacte, en l'expressió facial, en l'actitud gestual,...

I a continuació tres exemples d'esportistes, la mateixa persona, en els quatre "cossos!

GEMMA MENGUAL

MICHAEL PHELPS

RAFA NADAL

Amb aquests muntatges que he fet m'agradaria demostrar que l'exemple de "Cristiano Ronaldo" que ens va posar el professor a classe no es l'únic, sinò que hi  ha una gran quantitat d'exemples al nostre abast. Jo simplement, he buscat en "Mama Google" imatges d'aquests tres esportistes, i no he tingut ningun problema. Si que he de dir, que en exemple de "Cos dominant", he tingut més dubte, si posava o no un bon exemple, ja que depenent de l'esport (si són de contacte o no) tens més possibilitat d'enfrontament o menys amb els contraris. Així i tot baix el meu punt de vista crec, que les imatges que he posat com a "Cos dominant" es poden acceptar. Són imatges de ràbia, força... Però està clar que en esports com fútbol, rugby, es pot veure amb més claritat.

Espere que vos agrade aquest post i que vos servisca, igual que m'ha servit amí per a tindre les idees més clares.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada