dimecres, 7 de maig del 2014

Resposta a la diatriba contra l'esport i l'exercici

Al llegir la diatriba contra l’esport i l’exercici que ens va presentar Victor el primer que em va vindre al cap és que el personatge Rigoberto no deuria estar "be del cap", que seria un personatge extremista i molt exagerat. Sabent que era un fragment vaig buscar per llegir una mica més.

El fragment pertany a una obra de Vargas Llosa :
Los cuadernos de Don Rigoberto de Mario Vargas Llosa:

“Rigoberto, un maduro empleado de una compañía de seguros, combate su banal existencia con una rica imaginación que va plasmando en cuadernos. Todo lo que Rigoberto no se atreve a hacer, no se atreve a vivir por sí mismo, sus audacias y aventuras imaginadas, sus deseos ocultos, van quedando reflejados en estas anotaciones que lo distancian cada vez más de su vulgar existencia.”

Rigoberto és un personatge fictici però per tot arreu del mon hi existeixen persones que pensen com ell, persones que no aprecien les aportacions que l’esport i l’exercici fa a la persona. Quan dic açò no sols pense en aconseguir un cos sà, sinó també en altres aspectes de la persona que la ajuden a formar-se com a tal, estic referint-me a l’aspecte social, mental, emotiu,…

Per aquells que pensen com Rigoberto he trobat una resposta que m'ha agradat molt, ja que, opine exactament igual que l'autor.

“ No estoy de acuerdo, en absoluto, con la reflexión o visión sobre el deporte que posee el personaje de la novela de Mario Vargas Llosa. En primer lugar, veo una aberración relacionar la practica de deporte con la imbecilidad o la atrofia del intelecto. Muchos estudios científicos demuestran que con la practica deportiva se refuerzan diversas zonas del cerebro, siendo esta beneficiosa, no solo para el cuerpo, sino tambien para la mente. Además, no creo que la práctica de deporte influya lo mas minimo en crear una mente mansa, que siga a pies juntillas el dogma establecido. Por otra parte, afirmar que los deportistas son capaces de cualquier tipo de acción, si es necesario ilegal o inmoral, con tal de ganar, sin importar si por el camino se llevan a rivales o árbitros, me parece una generalización indebida, y encima de mal gusto.”

Realitzada per Victor Manuel Arnau (2012)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada