dijous, 5 de juny del 2014

AUTOAVALUACIÓ FINAL

El quatrimestre s’ha acabat, i amb ell les classes d’aquesta assignatura. Una assignatura que, per a mi, ha sigut totalment diferent a qualsevol altra cursada, més llamativa i innovadora, i sobretot amb moltíssima més llibertat en tots els aspectes. Ha sigut la primera en la meua vida acadèmica en la qual, el professor ens proposava coses, però podríem dir que mai ens deia, COM ho havíem de fer, això era feina nostra, tot estava permés. Crec que ha sigut el més valorat de l’assignatura. Gràcies a aquesta peculiaritat pense que he aprés moltíssimes coses. En aquesta assignatura he tingut l’oportunitat treballar deforma variada; amb la gent habitual, amb altra gent que abans no coneixia, de manera individual, de distintes formes, algunes millors i altres pitjors, però totes estic segura que seran útils per a un futur. He intentat donar el màxim de mi, en tots els treballs, i també he intentat aprendre dels meus companys en cadascuna de les tasques que se’ns presentaven, exprimint tot el suc que es podia traure.

En primer lloc m’agradaria parlar del principi d’aquesta assignatura. Quan vam començar, ningú s’havia com anava la dinàmica, i la primera cosa que ens vam sorprendre, va ser la forma en que ens va rebre el professor, cosa impensable en la Universitat. Un per un, ens va donar la mà al entrar a classe, impressionant! A partir d’ací vam saber que aquesta assignatura seria ÚNICA.

He de reconèixer que al començament de les classes, anava més perduda que “Wally” en les seues aventures. No sabia per on començar ni tampoc com realitzar el meu seguiment. La idea del blog en un principi ens va parèixer correcta, però en realitat no sabíem el que anava a significar per a nosaltres. El fet de crear la Comunitat Edmov, va anar formant poc a poc, un grup d’estudiants més unit, amb més coses de les que parlar, amb un grup de “Whatsapp”, i amb uns comentaris com “Xics passeu-se pel meu blog” que van començar de “risa” i cada vegada anaven sent més reals i més seriosos.

Voldria donar les gràcies per permitir-nos fer les coses d’aquesta manera, fer el nostre seguiment, i no enfrontar-nos al “temido” exàmen de final de curs (la majoria de vegades tipus test), que, baix el meu punt de vista, és un recurs fàcil (per als professors) i poc eficaç (per als alumnes). Aquesta forma de progrés en l’assignatura ens ha permés disfrutar d’ella i sobretot aprendre, d’una manera dinàmica, i adquirint coneixements que, de segur, ens acompanyaran tota la vida.

Per últim, seria bo comentar el meu progrés i amb açò justificar la meua autoqualificació. He de reconèixer en primer lloc, que no m’agrada dir algo, de lo qual no estiga totalment segura de que es cert, per això al principi no tenia molta confiança i per tant tampoc ànims de posar-me a escriure algo totalment propi. Al començament sols feia que mirar la Comunitat Edmov, mirar els blogs dels meus companys, i no avançava... Però quan parlava amb algun company, m’explicava com va començar, i me donava idees,... i a partir d’ací, amb aquesta ajuda i el seguiment de cadascuna de les classes de l’assignatura amb l’amplitud i varietat de temes que es tractaven, se me van començar a ocórrer coses i temes de que parlar. Poc a poc vaig anar motivant-me amb la tasca, fins al punt, de gaudir al màxim fent cadascuna de les entrades, i adquirint coneixements cada vegada amb la búsqueda d’aquestes. Vaig tardar en alçar el vol, però quan ho vaig fer cadascun dels països que visitava m’agradaven cada vegada més. Tan sols es tractava de “dejarse llevar”.

Per tot açò, puc afirmar que estic totalment satisfeta de la meua feina, i dels resultats. Acabe les classes d’aquesta assignatura molt feliç de “saber volar” i amb el sentiment de que mai ho deixaré de fer.

Reconec que cada persona té uns criteris d’avaluació, aquestos son els meus.

La meua autoqualificació es entre un Notable (8) o un Excel·lent (9)

3 comentaris:

  1. És molt interesant el que dius de ti. Per example, quan dius que no t'agrada parlar del que no estas del tot segura. De quantes coses estem del tot segurs? Les coses de las que estem del tot segurs, són les mes importants? Et comente aixó per a que veges que fer explícit eixa reflexió dona peu al diàleg. I el diáleg és enriquidor quan es fa des de i per el respecte de l'atre. D'aixó es del poc que estic del tot segur.

    ResponElimina
  2. I, se m'oblidava. Enhorabona pel teu treball! Esper que t'haja servit per aprendre coses útils et servisquen per a millorar.

    ResponElimina
  3. Moltes gracies, li he dedicat molt de temps, tot esforç val la pena... Segur que li traure profit a tot el que m'he ensenyat!

    ResponElimina